بازاریابی و فروش محصولات و تولیدات شرکت تجهیزات مدارس ایران در ارتباط مستقیم با شناسایی نیاز بازار و توجه به تلاش جهتدار برای تامین آن دارد. به همین منظور بهرهگیری از نیروهای همفکر برای به حرکت درآوردن چرخه تولیدی این شرکت نیازی مهم و ضروری است. در دپارتمان فروش شرکت تجهیزات مدارس ایران علاوه بر شناسایی نیاز بازار، معرفی محصولات و ارائه آنها به بازارهای جهانی نیز از جمله وظایف اجزای گروه است. مهمترین اقدامات دپارتمان فروش این شرکت موارد زیر است:
- شناسایی بازار محصولات
- معرفی کامل و جامع تمامی محصولات به مشتریان
- صادرات و بازرگانی محصولات به کشورهای خارجی
از جمله واحدهای زیر مجموعه این دپارتمان عبارتند از :
- واحد بازاریابی
- واحد بازرگانی
- واحد ارتباط با مشتری
- واحد امور نمایندگان
- واحد صادرات